این مطلب را به اشتراک بگذارید

با بهترین طریقه شستشوی پارکت ایرانی آشنا شوید

طریقه شستشوی پارکت ایرانی
70 / 100

پارکت لمینت از کفپوش‌های مورد علاقه طراحان داخلی و معماران است. ولی این علاقه تنها به ظاهر براق این کفپوش مربوط نمی‌شود، بلکه به خاطر این است که با پرداخت هزینه کمتر از پارکت چوبی، به همان اندازه جلوه دارند. این پارکت ها دارای لایه محافظی است  به نام اورلی  در برابر آسیب‌های احتمالی خط و خش دیگر محافظت می‌کند. اما صاحبان خانه اغلب در مورد نحوه تمیز کردن پارکت لمینت و درخشان نگه داشتن آن در دراز‌ مدت، سردرگم می‌شوند. اما نباید در این مورد نگران باشید. چون در ادامه، بهترین راه‌های نظافت و نگهداری از پارکت لمینت را به شما آموزش خواهیم داد.

طریقه شستشوی پارکت ایرانی 

به این صورت است که به هیچ وجه از شوینده های معمولی برای تمیز کردن و نظافت سطح پارکت لمینت استفاده نکنید، این پارکت ها بسیار حساس هستند و باید از شامپوی مخصوص پارکت لمینت استفاده کنید. آنها را از فروشگاه‌های بزرگ و یا خود شرکت های فروش و عرضه پارکت های چوبی و پارکت لمینت خریداری کنید. شرکت تکنوفلور تولید کننده  شامپوهای مخصوص پارکت لمینت در حجم های مختلف است.

 البته در مصرف همین شوینده های مخصوص هم نباید زیاده‌روی کرد .هر دفعه سعی کنید مقدار کمی از آن را با آب ولرم مخلوط کنید و سپس با استفاده از ابر و یا تی پارچه‌ای بر روی کف مالیده و در نهایت با استفاده از یک تی  یا ابر دیگر آن را خشک کنید . شوینده های تکنو تولز آنتی باکتریال هستند و از این جهت برای بهداشت و سلامتی خانواده و یا افرادی که در آن محیط زندگی می کنند مضر نمی باشد.

طریقه استفاده از شامپو پارکت

قبل از استفاده از شامپوی پارکت محل مورد نظر را با  جارو تمیز کنید و گرد غبار آن را با یک طی بگیرید.

بهترین وسیله برای اعمال شامپو جاروی اسفنجی از جنس PVA همراه با دسته آبگیری است که در اغلب فروشگاه ها موجود می باشد.

  1. قبل از مصرف گالن را تکان دهید .

قبل از اعمال شامپو در سطح وسیع آن را در گوشه ای از کف در دید نیست امتحان کنید اگر نتیجه مطلوب بود کار را در سطح وسیع ادامه دهید.

شامپو را داخل سطل ریخته و به نسبت ۱:۴ با آب رقیق کرده و هم بزنید سپس توسط تی نخی یا جاروی پلاستیکی روی سطح پخش کنید.

  1. کف محل مورد نظر را با کشیدن تی حامل شامپودر یک جهت و درباند های موازی به شامپو آغشته کنید .
  2. این کار را دو الی سه بار تکرار کنید.
  1. پس از اتمام لایه آخر تا یک ساعت روی کف تردد نکنید.
شامپو پارکت

معرفی شامپو پارکت لمینت محصول شرکت تکنوفلور

شرکت تکنوفلور دراین مورد نیز کارشما را راحت کرده است. شمامیتوانید با مراجعه به  بخش تکنوتولز انواع شوینده هاومحصولات جانبی مربوط به پارکت لمینت مانند: فوم مخصوص،واکس وبراق کننده را ملاحظه کنید.

شما میتوانید با تماس گرفتن با کارشناسان فروش مجموعه بهترین محصول را خریداری کنید. 

در انتهای مقاله شما را با نکات  نگهداری پارکت آشنا می کنیم که رعایت کردن آنها به عمر پارکت لمینت شما کمک می کند .

 

شستشوی پارکت لمینت

جارو کشیدن منظم

پارکت لمینت نیاز به جارو کشیدن منظم دارد تا گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی از روی آن جمع شود. در ضمن تمیز کردن پارکت لمینت به‌طور منظم، از ایجاد آلرژی جلوگیری می‌کند. جنس این پارکت لمینت بسیار مقاوم است. اما با راه رفتن شما یا حیوانات خانگی روی گرد و خاک و کثیفی‌ها، به مرور زمان روی پارکت لمینت ها کدر می شود. جارو کردن منظم می‌تواند از چنین شرایطی جلوگیری کند. برای جارو کردن زمین، از جاروبرقی با یک فرچه نرم یا یک تی خشک با سری نرم استفاده کنید.

تمیز کردن لکه‌ها

هر چیزی که روی پارکت لمینت ریخته شود، باید قبل از ایجاد لکه، تمیز گردد. شما می‌توانید از یک پارچه میکروفایبر جهت خشک کردن پارکت لمینت استفاده کنید. سپس برای تمیز کردن لکه، پارچه را در جهت پارکت لمینت بکشید. در نهایت پارچه دیگری را مرطوب کنید و روی همان قسمت بکشید تا باقی‌مانده کثیفی‌ها به‌طور کامل پاک شود.

تمیز کردن عمیق

برای تمیز کردن عمیق پارکت لمینت از یک تی استفاده کنید. برای این کار از بخارشوی یا پولیش استفاده نکنید. زیرا استفاده طولانی‌مدت از این دستگاه‌ها می‌تواند باعث ضعیف شدن لمینت و در نتیجه کاهش عمر آنها شود.

جارو کردن پارکت

آیا پارکت لمینت قابل شستشو است؟

آیا پارکت لمینت قابل شستشو است؟ بستگی به شیوه ای که شست و شو را انجام می دهید دارد. اگر از روش هایی که در ادامه برایتان معرفی می کنیم استفاده کنید می توانید آن ها را تمیز کنید به طوری که برای طولانی مدت از آن استفاده کنید.

استفاده از جارو برقی

جارو برقی یکی از ایمن ترین راه ها برای تمیز کردن پارکت بدون آسیب رساندن به آن است .بهتر است در زمان خرید جارو برقی به نوع و جنس چرخ های آن دقت کافی داشته باشید. چرخ های لاستیکی نسبت به چرخ های پلاستیکی ایمن تر و استاندارد تر هستند و در هنگام سر خوردن و جا به جایی باعث رساندن آسیب به پارکت لمینت شما نمی شوند.

استفاده از جارو دستی

در صورتی که قصد دارید از جاروی دستی برای نظافت کف پوش خود استفاده کنید، بهتر است به جنس مو های آن دقت کافی داشته باشید و نرم بودن مو های آن را در درجه اول در نظر بگیرید. همچنین در هنگام خرید جارو به دنبال مواردی باشید که بافت های خاص مخصوص پارکت لمینت دارند. مزیت استفاده از جارو دستی این است که شما می توانید بدون نیاز به برق و با سرعت، محدوده موردنظر خود را تمیز کنید.

شستشو با آب

به نظر شما آیا پارکت قابل شستشو است ؟ آن هم به وسیله آب ! برای رفع لکه ها و آلودگی های موجود بر سطح پارکت بهتر است هر از گاهی از آب استفاده کنید. البته این به معنای استفاده از شلنگ و طی نیست، بلکه استفاده از یک طی پارچه ای مرطوب مدنظر است. بهتر است به محدوده ای که قصد تمیز کردن آن را دارید توجه کنید تا از تهویه مناسبی برخوردار باشد و زمین به سرعت بیشتری خشک شود.

شستشو با مواد شوینده

هر چند وقت یک بار ممکن است پارکت شما نیاز به تمیز کاری عمیق و اصولی داشته باشد. برای نظافت عمیق و اصولی بهتر است ابتدا شوینده مختص به پارکت لمینت خود را انتخاب کنید. شوینده مخصوص پارکت باعث آسیب به بافت پارکت لمینت شما نمی شود و با تمیز کردن اصولی کف پوش جلا و درخشش آن را به دنبال خواهد داشت. که نحوه کار با شوینده پیش تر مورد بررسی قرار گرفت.

تمیز کردن پارکت

مقالات مرتبط